optico

Neden Profesyonel Yönetim?

Bir sitenin kullanım amacı doğrultusunda, ihtiyaçları, coğrafi konumundan kaynaklanan risk anatomisi ve mimari özellikleri asıl ve temel ihtiyaçların belirlenmesinde en önemli etkenlerdir. Bu sebeple; yapılacak site yönetimi görevinin profesyonel kişi ve kurumlarca yapılması hem hukuki açıdan yetki ve sorumluluk sağlayacak hem de alınacak hizmetin kalitesine mutlak bir şekilde yansıyacaktır.

Kat malikleri arasından seçilen yöneticiler, kendi asıl işinden arta kalan zamanda “CİDDİ YASAL SORUMLULUKLARI ve CEZAİ YAPTIRIMLARI” olan bu görevi yapmak zorunda kalıyor ve birçok binada en başta aidat toplanamaması olmak üzere yönetim esnasında ortaya çıkan sorun ve kargaşa zaten zor oluşan komşuluk ilişkilerini maalesef zedelemektedir.

Günümüzde “Bina ve Tesis Yönetimi” olarak genişletilmiş bu kavram, apartman, site, iş merkezi yönetimini kapsamaktadır. Bina yönetimi, yeterli bilgi ve deneyim gerektiren bir iş olduğundan son yıllarda “kişilerin yöneticiliğinden profesyonel şirketlerin yönetimine” doğru değişim göstermeye başlamıştır.

Mevcut düzende çoğunlukla kendisi de kat maliki olan ve binada ikamet eden yönetici; aidat ve avans ödemeleri, binada uyulması gereken kurallar gibi konularda meydana gelen sorunlar karşısında zorluk çekebilmektedir. “Yüz yüze baktığı” komşusuna karşı örneğin; aidat borcundan dolayı hukuki işlem başlatamamaktadır. Bunun yanında kanunlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı için ve yükümlülükler konusunda bir takım eksik ve yanlış uygulamalar yapabilmekte, site sakinlerinin cezai yaptırımlarla ve hatta telafisi mümkün olmayan durumlarla karşı karşıya gelmesi söz konusu olmaktadır.

Profesyonel yönetim yaklaşımı ise; faydalananlara (tüm kat malikleri, kiracılar vb.) karşı eşit, tarafsız yönetim sergileyerek sorunların çözümünde “Kat Mülkiyeti Kanunu”nu esas alarak hizmet sağlamaktadır. Ayrıca profesyonel yöneticinin söz konusu binada ikamet etmemesi, çoğu geleneksel yöneticinin sıkıntı duyduğu “komşuluk ilişkilerinin zedelenmesi” gibi bir sorunu da ortadan kaldırmaktadır. Mali konuların takibi ve muhasebeleştirilmesi toplu yaşam alanları ile ilgili önemli konulardan olup bilgi ve uzmanlık gerektirmektedir.

AKSEL PROFESYONEL YÖNETİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ bünyesinde mevcut Profesyonel Apartman & Site Yöneticiliği ile Profesyonel Yönetici Sertifikasına sahip danışmanlar, hukuksal danışmanlar (Avukat), İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı, 5188 Sayılı Yasaya Hakim Özel Güvenlik Uzmanı, Teknik Hizmetlerden sorumlu Makine Mühendisi ve alanında uzmanlaşmış grup şirketlerimiz ve çözüm ortaklarımız ile zamandan ve paradan tasarruf sağlayarak siz değerli site sakinlerinin problemleri süratle çözüme ulaştırılmaktadır.

Bina ve Tesis Yönetimi kavramı; hukuki yönetim, muhasebe yönetimi, temizlik yönetimi, güvenlik yönetimi, teknik yönetim, havuz bakım ve işletme yönetimi, bahçe bakım yönetimi, personel yönetimi, asansör bakım ve işletme yönetimi, sigorta yönetimi gibi konular barındıran, kapsamlı çalışma gerektiren ve profesyonellik isteyen bir iştir.